lördag 5 augusti 2017

Skånsk loppistrip & besök på Butik Gul i Kölleröd

Kolla vilket gäng! I morse lämnade jag Stefan hos hundvakt och hämtade Lotta, sen hämtade vi Carin och gasade iväg! En heldag loppis stod på schemat och jag hade som plan att få bocka av ett av mina utflyktsmål på min sommar bucket list – en tur till Butik Gul i Kölleröd!


Först stannade vi på lite ställen på vägen, Erikshjälpen i Genarp (som var förvånansvärt tomt på fynd) och på detta stället någonstans i mitten av ingenstans (där jag hittade ett lejon som ni får se lite längre ner i inlägget).


Sen kom vi fram till Kölleröd och Butik Gul och det var precis så fint och mysigt och icke-ängsligt som deras instagrambilder lovat, noll procent falsk marknadsföring. Jag var megapepp som synes!



En salig blandning av gammalt, ännu äldre och nytt fanns i butiken och Lotta provade sig fram ur sortimentet. Sen var det dags för käk.


Vi tog oss varsin bonnatallrik, jag har ju gått och blivit vegan under helgen (!) så jag och Lotta fick ett veganskt altenativ med hummus, och så drack vi flädersaft som måste varit tillverkad av änglar i himlen så god den var.


På gården finns minst en katt och hen är inte vegan.


Kolla titta! Minsann att jag lyckades hitta mig en lampa! Jag har ju ett smått... inte osunt, men nästan, förhållande till lampor. Kanske ska det få bli en specialinriktning på A Bushel & a Peck, en egen lampavdelning. Inte omöjligt. Denna åkte dock med hem!


Och efter ett besök på idrottsloppisen i Önneköp och någon extra VAR DET EN LOPPISSKYLT? JAG VÄNDER! så åkte vi också hem, och så var den loppisdagen slut.


Lejonet? Hen fick bo högst upp i stringhyllan, långt från klåfingriga ungar och i gott sällskap av elefantöra och monstera. Slutet gott, allting gott. 

1 kommentar:

  1. Mysig loppisrunda, och wooho - kul att du blitt vegan! Önskar direkt ett inlägg med mer bakgrund till det beslutet osv.

    SvaraRadera