onsdag 22 februari 2017

Hurra, jag har gått ner i arbetstid (och jobbar nu alltså bara 125%!


Från och med 1 mars kommer jag bara jobba 25 procent istället för det dubbla på mitt extrajobb. Woopidoo! En halvtidstjänst lät som en superbra grej att hoppa på när jag skrev kontrakt i början av förra sommaren, men sen fick jag successivt alldeles för mycket att göra i studion, så från att ha kunnat skriva och greja när jag haft dötid där, så fick jag lägga en stor del av min arbetstid hemma, typ när barnen somnat.
Dessutom så ingick det i min tjänst att layouta på plats på byrån, så under en och en halv vecka per månad har studion varit i stort sett helt stängd eftersom jag ännu inte löst frågan med att vara på två ställen samtidigt.

Och så har det tuffat på det senaste halvåret – företaget har gått runt på sitt håll och jag har gått runt på mitt håll, men det har ju varit helt omöjligt att göra de där extrasatsningarna som krävs för att kunna ta över världen, men där är jag nu när jag kan styra över all min tid själv under alla månadens veckor! Bästa av tre världar alltså, jag får ha en arbetsplats med skojiga kollegor dit jag kan komma och gå som jag vill när jag behöver, jag kan sitta och skriva hemma eller på café om jag måste in i bubblan och inte hinner vara social – och jag har mitt alldeles egna ställe där jag får göra något helt annat och bestämmer allt allt allt själv själv själv.

Känns så klart lite läskigt att plötsligt få så mycket mindre i lön, men som Linda sa när vi snackade idag – det går inte att backa ur en uppförsbacke. Så nu jäklar, full gas framåt – WROOOOM!

3 kommentarer: