onsdagen den 2:e maj 2012

Onsdag: man unnar sig en väska

 
Kan vi prata lite om pollenallergi? Jag tycker HEMSKT synd om mig själv som måste utstå detta hor till åkomma alltså. Trycker i mig dubbla doser Kestine, har ögondroppar och nässpray och vaknar ändå på nätterna av att jag ligger och klöser mig i ansiktet. Att jag ska springa Vårruset i dag känns som ett skämt, vågar inte ens kolla pollenprognosen men min lilla 3-kilometersynda igår var jobbig efter redan 200 meter. Obs, skämtar ej, det har fullkomligt exploderat i träd och buskar senaste dagarna.

Så vad gör man då? Jo, man tröstshoppar såklart. En finfin väska som är i en helt PERFEKT storlek för att ha som handbagage om man skulle råka flyga till San Diego nästa vecka. Vilket man ju ska.

 Hos Sportamore får man dessutom 10% rabatt med koden g74dda96, så det vore ju dumt att inte slå till. Och hoppsan – plötsligt kliar det inte i ögonen längre! <--- obs, lögn och förnekelse, men vad gör man inte för att må bättre?

5 kommentarer:

  1. Men åh, den ser ju ut att kunna vara i lite träningsväskestorlek, och jag som av en händelse behöver ha en ny! Måste kolla upp detta.

    SvaraRadera
  2. Alltså, så här va: DET ÄR DU VÄRD!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir bättre från pollenallergin till "löpet".

    Men en sån väska verkar ju toppen att ta med på en San Diego-utflykt!
    Lyckliga du!

    Själv är jag sugen på en leopard-carry-on till vår Florida/Louisiana/Tennessee-resa vid jul =)
    /CC

    SvaraRadera
  4. Tips som jag fått av min superallergiska syster: allergiutslag o liknande i ansiktet försvinner om man droppar lomudal ögondroppar i fejset. minskar klådan!

    SvaraRadera
  5. Väskor kan man aldrig få för många av. En för varje tillfälle. Typ.

    SvaraRadera