tisdagen den 8:e maj 2012

Frågesport!

Vilket av följande alternativ verkar mest rimligt?

a) Att jag sedan flera veckor varit förberedd på resan och styrt upp allt i minst detalj – från att betala räkningar som ska betalas medan jag är borta – till att tvätta mina favvokläder och packa noga så allt matchar och funkar ihop.

eller

b) Om jag har kollat på tv, målat naglarna och chillaxat halva kvällen och började packa typ nu? En packning som består av random nerknölade linnen, bikinis och shorts i en enda röra?

Och inte hittar jag min dataladdare heller. Eller mobilladdare. Men vad gör det, jag ska ju bara ha det till att FUKKING TJÄNA IHOP TILL BRÖDFÖDAN när jag är där borta. Iiiik!

Fick förresten mail från Helena häromdagen, de är inte hemma när jag kommer så jag fick instruktioner om hur jag tar mig till huset samt den mycket välbehövliga infon: "Internetet heter [vaddetnuhette] och lösenordet är [vaddetnuvar] och det står två Pacificos i kylen".

Ahhhh, internet och öl, det enda man behöver efter en lång resa. Hon känner mig bättre än någon annan.

6 kommentarer:

  1. Klarrt du fixar det. Det gör du alltid. Ha en fantastisk resa så ses vi när du kommer hem igen. <3

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med föregående talare, ta bort att vi ses när du kommer hem, och lägga till att jag är galet avis. :)

    SvaraRadera
  3. internet och öl! amen! är du säker att vi inte är samma människa?

    SvaraRadera
  4. Trevlig resa! Njut av öl, sol, shopping och... tabata!! ;)

    SvaraRadera
  5. Men. Åååh. iPhone. Jag heter inte Cajsa. Jag heter Caisa.

    SvaraRadera
  6. Nästan allt går att köpa, om det krisar.

    Also: AVIS.

    SvaraRadera