lördag 28 april 2012

Några av er som läser här #1

Först ut – Cameliss som har två bloggar, en vardagsblogg och en sminkblogg.
"Jag bloggar om mitt oerhört fascinerande liv där cirka ingenting händer utöver det vanliga. Ibland blir jag seriös, så det är en salig blandning av trams och - i mitt tycke - viktiga saker. I sminkbloggen handlar det chockerande nog mest om smink. Jag har inget speciellt syfte med bloggarna mer än min egen underhållning".

"Åh vad svårt att komma på nåt att skriva om sig själv utan frågor. Men ok! Bloggar på fruoz.blogspot.com, mest om min vardag som ganska nybliven mamma & student. Bor i Malmö & vill aldrig flytta nån annan stans. Läser till fritidspedagog & är snart klar men nu är jag osäker igen på vad jag vill bli när jag blir stor. Gillar min unge, min man, fotboll, tvserier, film & musik. & tatueringar, kläder & skor trots total brist på ekonomi. Hi life som studerande småbarnsmorsa helt enkelt!"


"Bloggar på tjiivans.blogg.se när andan faller på. Just nu håller jag på att blogga om alla små individuella motiv på min helsleeve. Annars blir det mycket om vår underbara korv, Elsa den franska bulldoggen. Är 25 år och bor i Kungälv utanför Göteborg med sambo, hund, katter och ett helt rum med insekter och reptiler. Är utbildad inom mediekommunikation och reklam men jobbar på ett elbolag."


"Bloggar om livet på avell.blogg.se. Är 37 år (har jag för mig) men känner mig som en tonåring på innsidan. Pluggar på en folkhögskola på distans och bor i Stockholm. Har fem barn mellan två och arton år och en hårdrocksgitarrist till make."


"Jag bloggar på ksayshi.blogspot.com, om livet från Sundsvall till Göteborg. Det är mest för att folket "där hemma" ska få en inblick i hur vi har det, sambon, jag och frallorna."


"Jag bloggar om familjelivet, tatueringar, skämskuddehändelser & jadajadajada på typisktelins.blogspot.com Kram & hej!"


"Hej Mirijam! Jag bloggar på enderadagen.blogspot.com, fast inte så ofta som jag skulle vilja för tillfället. Bor i Australien, skriver väl mest om långdistansförhållanden, utlandsliv och musik. Typ. Är en gammal dagbokstjej (skrev regelbundet tills dess jag var tjugotvå), så bloggen blev väl någon slags förlängning av det. Gillar konserter, tatueringar och långresor."


"Kulla i Skåne, mamma till Nemo och Leon, älskar kaniner, tatueringar och pelargoner. Bor i en liten skånelänga och är utbildad behandlingsassistent. Älskar att få vara kreativ och syr, pysslar med mina blommor och virkar och visar på bloggen. Och jag tycker att du är så rolig! Och så vill jag träffas snart, gärna hemma hos er med tillhörande middag!" (Lätt att vi ska, alldeles för länge sedan nu! /reds anm.)

1 kommentar: