torsdag 16 februari 2012

Oh no.

Ni vet när man känner att det ligger en liten bacill och lurar på en och ba "så fort hon sänker garden så tar vi na!". Så känner jag nu. JÄVULSKT obehagligt ska ni veta! Dessutom klarade jag mig från min varannanårliga pest förra året, så det är väl dags snart misstänker jag. Och – read my lips – jag har inte tid. Inte lust heller för den delen. Kolla in januari 2010 så fattar ni vad jag menar.
Dricker därför echinagard som om det vore vatten, samt fokuserar på allt förutom att "känna efter". Råkade "känna efter" lite förut och febern steg typ med två grader direkt. Jelp.

3 kommentarer:

  1. Två ord - Mivitotal Sport. Det äter jag. Eller dricker. Det smakar ungefär som bajs kamouflerat med vaniljsmak, men det innehåller nåt ämne som ska vara skitbra för immunförsvaret. Nåt sånt där superduperämne som kan ingå i dopingpreparat, fast i den här formen helt laglig då.

    (Sen att jag blev tvärförkyld ungefär samtidigt som jag började äta/dricka det, det talar vi tyst om nu. För jag började nog dricka det för sent. Fast! Jag blev mirakulöst frisk skitfort och det berodde nog på Mivitotalen!)

    SvaraRadera
  2. Jag har i typ en vecka legat och dallrat på gränsen - sådär småskruttig som man är dagen innan man blir förkyld.

    Har inte heller tid.

    SvaraRadera
  3. Camilla: Jag har universums bästa immunförsvar, blir aldrig sjuk (peppar peppar) men jag kanske ska köpa en sån där'n och prova på.

    Julia: LIVSFARLIGT! Krya på oss!

    SvaraRadera