torsdagen den 5:e januari 2012

Men det här ÄR inte Alfapet!

Hörrni, kan vi inte komma överrens om att Wordfeud är jävligt roligt? Och att det är ÄNNU roligare om man kör på random spelplan? För det ÄR det ju. Helt plötsligt ba SCHABANG! så har man öppnat starkt med "städ" för 144 poäng, men förlorar i vilket fall som helst eftersom ens motspelare lyckades trycka in "yxade" på ett gäng TW-rutor. Roligt roligt roligt.

Yeeez vad less jag var på alla Alfapetnördar i Wordfeuds begynnelse som ba "Va? Får man BÖJA orden? Åh gud, det här går emot aaaaallt jag lärde mig i skolan!".

*snille och smak*

Själv tycker jag att det är fasansfullt mycket roligare att försöka göra smarta varianter av orden och försöka kamma hem en jädrans massa poäng, istället för att bara lägga ett gäng med tradiga SAOL-ord i ursprungsformat.

Lyssna på mig nu kids: Vi spelar Wordfeud.
Inte Scrabble, inte Betapet, W O R D F E U D. Alltså ett helt eget spel med egna regler. Man kan liksom inte börja förfasa sig över hur spelet funkar för att ett ANNAT spel har andra regler. När annars i vardagen kan man börja praktisera det tankesättet?
"Men åh, jag borde få en tårtbit nu när jag svarade rätt, det får man faktiskt i Trivial Persuit" och man ba: "Mhmm, det är mycket möjligt, men jag frågade bara vad klockan var, så glöm det".

9 kommentarer:

  1. Jamen det är din tur nu ju! Jag väntar på nästa fantastiska skapelse. :)

    SvaraRadera
  2. åååh jag haaatar random! Då kan man ju lika gärna bara dra lott om vinsten direkt. Nä, bästa är att med sina bästa skills få in fullträff efter fullträff på den vanliga. OBS inte Strict, det är helt värdelöst! PS: varför spelar inte vi? Adda mig: erikapik (och ja ok, vi kan ta random om du vill.. då.)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! DEN ska jag börja köra med, tårtbiten för varje rätt svar. :D

    SvaraRadera
  4. Men hallå! Du måste ju spela mot mig också! "AnnaG:)"

    SvaraRadera
  5. Jag håller med. Jävla ordnazister som ska vara alldeles "amen guuu, det är ju fusk!". Nej det är inte fusk! Spela alfapet om det är så jävla viktigt att inte kunna böja ord då, förihelvetet!

    Jag gillar wordfeud just av dom anledningarna, att man kan böja ord och faktiskt inte sitta där med 56 bokstäver kvar och bara ha trebokstäversord på plan. Vi alla har gjort det. Och det suger att behöva skitnödiga sig igenom ett helt spel. Upp för böjningar och ord som slutar på s!

    SvaraRadera
  6. Haha, älskar liknelsen med klockan.

    Och ja, strict är ju supertråkigt, då kan man ju knappt lägga ett enda ord. Dock tycker jag att random board och vanligt board är lika kul.

    SvaraRadera
  7. Pff vadå som att dra lott om vinsten? Random gör bara att den som är bäst vinner ÄNNU MER ELLER HUR TRAMSEMAJSAN!!!
    Hahaaaaa mvh ONDSKAN2

    SvaraRadera
  8. PS. Ja, jag är alfapetnörd och vrider mig egentligen i avsmak åt att jag får lägga alla böjda former etc etc. MEN det hindrar mig inte från att vara SJUKT BRA på det.

    SvaraRadera