söndagen den 13:e mars 2011

Kalifårnja driming

Hörrni, drömresan börjar närma sig ju! Den 28 april lyfter planet till San Fransisco, efter ett par dagar där så kör vi highway 1 ner till Los Angeles där jag bland annat ska visa Tobbe massa grejer i Hollywood som jag gjorde/såg när jag var där ensam och nyförälskad förra året.
Efter några dagar kör vi vidare genom öknen till Las Vegas och efter någon natt där väntar ett par dagar i San Diego innan vi drar hem igen.
Förstår ni peppen? Alltså, F Ö R ST Å R   N I  P E P P E N?

Nu tänker jag att jag såklart skulle utnyttja all kunskap om Kalifornien som mina världsvana och beresta läsare sitter inne med. Tips på smaskigaste lunchstället, fetaste hotellet i Vegas, Los Angeles bästa shopping, bästa biluthyrarna och så vidare mottages tacksamt! Hittade en toppenguide till käk i San Diego hos Cinderalley, som dessutom har erbjudit sig att vara personlig guide när vi kommer. Bloggare alltså, gotta lov 'em!

10 kommentarer:

  1. Jag hade varit så pepp att jag hade studsat runt vid det här laget!

    SvaraRadera
  2. Åh, Mirage! _Egentligen_ är det väl Bellagio eller MGM Grand som gör anspråk på att vara det fetaste hotellet i Vegas, men jag tyckte Mirage var så mycket härligare. Och sen måste ni ju ta en sväng till Margaritaville såklart. (Sitter just nu och planerar återtripp till Vegas. Älskade stället)

    SvaraRadera
  3. Yay! Jag kanske borde få tummen ur och skriva nästa del av den där San Diego-guiden innan ni kommer hit. Vad vill ni ha tips om - barer, shopping, fetaste stranden, boende? :)

    SvaraRadera
  4. Fifi: Det är precis vad jag gör!

    Tiggerrr: Ah, ska kolla det! Verkar ju som att allt är så sjukt fint på bilderna, tills man börjar googla lite...

    Cinderalley: YEY! Boende, strand och saker man kan göra!

    SvaraRadera
  5. gud så fantastisk, det kommer bli så grymt. vill också, vill också, vill också...

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte det fanns grymma second handaffärer i San Diego. Och så kan jag tipsa om det här jättebra hotellet längs med Highway 1. Skönt personligt, supergod mat, ingen äcklig motellkedja. hade lite svårt att hitta hotell när vi körde där, man vill ju inte bara åka av varsomhelst och yra runt. Men datt rekommenderar jag varmt http://www.cliffhouseinn.com/ Bonus: Viss kändsspotting (jag såg steven spielberg äta pasta!!!) men ändå inte dyrt.

    SvaraRadera
  7. Några tips från San Fran:

    Hyr en cykel vid Pier 39 och cykla över Golden Gate-bron till Sauselito och ät glass: http://www.lalinda.se/2010/11/25/golden-gate/

    Åk ut till Alcatraz, riktigt häftigt iom att det nästan är orört och audiotouren med gamla fångar och fångvaktare som pratar är riktigt bra! http://www.lalinda.se/2010/11/25/welcome-to-the-rock/

    Och så äta en massa mexikansk mat. Det är liksom ett måste. Gärna på Little Chihuahua.

    Jag är inte alls avis. Jo. Lite.

    SvaraRadera
  8. I Vegas tycker jag ni ska bo på the Venetian, fatta man kan åka gondol!!! Och så finns det en liten butik längs med the strip som säljer sprit (tror den ligger typ i jämnhöjd med Belaggio, fast på andra sidan). Längst in i den butiken, som bakom ett hörn, finns det enda stället i Vegas där man kan köpa chips till rimligt pris.

    I LA är det lätt värt att leta upp Cha Cha Chicken (http://chachachicken.com/), det kan man ta i samma veva som Venice Beach. På Venice beach är mitt råd att inte titta nån i ögonen.

    Undvik Hooters i Hollywood, kanske till och med att ni bör undvika Hooters överlag.

    SvaraRadera
  9. Förstår peppen, fan vad roligt!

    Sv: haha, det går ju inte att öva på min kille för då bara lägger han sig i formuleringar och är så himla seriös. Nallarna är snälla och håller käft!

    Jag har faktiskt ingen aning om storleken, jag kan inte ens komma ihåg att jag bytt den. Vad skumt.

    SvaraRadera
  10. Allt i Vegas är ju väldigt...mycket, om man säger så. Vi bodde på Mirage och Bellagio och båda är fina, men Bellagio känns väldigt gammaldags (säkert en del av poängen). Men är man inte ute efter något mer eller mindre fräckt tema (typ pirat = Treasure Island, Disney = Excalibur) så föreslår jag iaf Mirage. Det var fint på riktigt. De gräsliga heltäckningsmattorna får man stå ut med oavsett var man är, tydligen är det för att folk ska titta upp från dem och titta på spelmaskinerna/borden istället...

    SvaraRadera