måndagen den 5:e juli 2010

Drömkåken

Jag och Tobbe kollade på Hemnet för ett tag sedan. Mest på skoj i början av vårat dejtande som en slags "om du fick välja ett hus här, vilket skulle det vara då? fniss fniss"-tidsfördriv. MEN. Så hittade vi ett hus. Svincoolt. Dom som ska sälja det har säkert renoverat sönder sitt äktenskap eller nåt, för allt är halvfärdigt på ett lite skabbigt sätt. Skabbigt men coolt.
På gården finns det tex ett gammalt MEJERI! Fattar ni? Och redan när vi såg det då så bara WAWAWAWAWAWAAAAAA men efter typ sex veckors dejtande kan man ju inte bara köpa ett byggprojekt ihop så vi sket i det. Men det här mejerihuset har återkommit i våra diskussioner ända sedan dess.

Så skulle vi ut och köra lite bil i dag och bland annat kolla var hans brorsa bygger hus så vi kollade på varenda byggnad utefter vägen och bara: jo men det var fint, det var fult, för stort, för litet, för nära vägen osv. Men hela vägen var vi övertygade om att JUST DÄR hade varit perfekt, lagom avstånd till Malmö, fallskärmsklubben, naturen, allt.
Så kom vi hem och glodde lite på Hemnet och fukking hell om inte kåken fortfarande är kvar. Och var ligger huset? Jo, precis utefter vägen vi kört på och höjt till skyarna som Världens Bästa Område.

Så. Huset vi kollade på för typ ett halvår sedan ligger fortfarande ute till försäljning. Här borde det i normala personers huvuden kanske börja ringa en del varningsklockor, men inte hos oss.
Vi vill ha huset. Det är helt fantastiskt.
Jag hör redan mammas skeptiska röst i bakhuvudet så jag ska inte prata med henne innan vi snackat med mäklaren. Det ska vi göra i morgon.

I dag är alltså dagen när jag insåg att jag kommit till den punkt i livet där jag på fullt allvar kan tänka mig att bo i Eslövs kommun. Kul.

5 kommentarer:

  1. skitcoolt, hur långt är det till oss???

    SvaraRadera
  2. Asnära. Så klart. Det var ett av kriterierna :)

    Jag vet inte, ganska nära, lite kortare än nu tror jag. Man kör över Dalby och en bit till typ.

    SvaraRadera
  3. Fan vad mysigt det ser ut!

    SvaraRadera
  4. Ni måste bara kolla upp värmesystemet och avloppet och sedan måste ni bara köpa mejeriet det var ju jätte häftigt.Men framför allt det däringa servitutet om stark el?????Eller vad det stod i annonsen så det inte ska byggas någon jätte ledning över tomten. Puss och lycka till.

    SvaraRadera