fredag 15 januari 2010

Fruktuppfinnare sökes!

Frukt, vilket aber alltså.
Mina värsta frukter är apelsin och banan. Helt värdo.
Andraplatsen går till apelsinen därför att:
1) Det är alltid svårt att skala.
2) Det är alltid jävulskt söligt, om klyftan inte går att äta i en tugga så måste man bita av den och så har man plötsligt apelsinsaft i hela ansiktet. Ovärt.
3) Man luktar asmycket apelsin trots att man tvättar händerna efteråt.
4) Det fastnar sådant där gult grejs under naglarna.

MEN! Jag älskar ju apelsin och inser medan jag skriver det här att det jag egentligen hatar är att skala dom. Jag borde ha en betjänt som skalade och delade klyftorna i lagoma munsbitar, så kunde jag sitta där och äta, helt torr och utan c-vitaminindränkta tassar.

Men banan.
Hallå? Vem uppfann den frukten? En idiot, det är vad det var!
För det första så är den så sjukt tråkig så man somnar medan man äter den. Och så blir man inte mätt. Det värsta är sådana där lite halvomogna bananer som vi alltid har i fruktkorgen på jobbet.
Jag bara "hm, jag är hungrig, jag kanske ska ta en banan?" fast jag vet att jag HATAR dom. Fattar inte hur jag kan glömma det varje gång! Och så skalar jag den, sätter mig ner, tar ett bett – och så fort jag tagit första tuggan så inser jag att jag ju faktiskt hatar bananer och sen sitter jag där helt sträv och luddig om tänderna.
Och o-mätt.

Apelsin i bananförpackning, det hade varit nåt. Tänk att klyftorna låg som i lager på varandra, så man bet av dom en efter en och sen slängde man skalet och var nöjd och glad. Och torr.
Kan ingen uppfinna en sån frukt? JA, vi kan kalla den BAPELSIN!!!
Åh, hur rolig är inte jag? Såg INTE den komma alls, förren precis på slutet när jag skrev det.
Alltså, älskar mig själv.

*dör av skratt åt mitt eget skämt, inser att klockan är fem på morgonen, går och lägger mig*

9 kommentarer:

  1. hahaha, sjukt roligt inlägg. håller med om varenda stavelse, speciellt den detaljerade beskrivningen om apelsinens alla nackdelar. vore det inte för att den smakade så yummie skulle jag aldrig någonsin ge mig på den.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. vad tråkigt för dig när vi andra mumsar på banankladdkaka oc du inser att du hatar banan! :)

    SvaraRadera
  4. När du handlar nästa gång pröva mandariner eller clementiner, lätt att skala mindre kladdigt och lagoma små mumsbitar. Dagen är räddad:)

    SvaraRadera
  5. Men Linnéa, då är den ju integrerad med CHOKLAD! Dessutom är banansmak okej annars typ i fruktsallad, men att bara äta en sträv banan rätt upp och ner – nej tack!

    Mamma: smart. Ska göra det redan i dag tror jag nog!

    SvaraRadera
  6. Du måste ju lära dig rätt teknik, Apelsin + skärbräda + kniv = inga kladdiga fingrar =)

    SvaraRadera
  7. Men Ann-Sofie, då är det inte frukt. Frukt äter man i farten, typ på bussen, på jobbet vid datorn. Då kan man ju inte plocka fram hela köksutrustningen ur handväskan.

    Dessutom – om vi ska vara ärliga – så är det rätt släbbigt även om man gör så. Tyvärr.

    SvaraRadera
  8. HA HA HAHA
    Japp
    lika bra att plocka upp hela koksutrustningen pa bussen

    SvaraRadera
  9. Otroligt hur du lyckas få till det. *asg* kan känna känsla av att klockan fem på morgonen rabbla ur sig all denna text om apelsiner. Sjukt skönt :)

    Måste också skriva om en apelsin disskussion jag hadde en gång.

    SvaraRadera